Jump to content

Photo

CANSOUN PER L'AUVERGNAS

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Kaz

Kaz

Joueur de Fédérale 2

• Membres
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,934 posts

Posted 04 June 2007 - 21:28 PM

CANSOUN PER L'AUVERGNAS

Te la pòrge aquelo cansoun
Auvergnas que pér coumpassioun
m'as baia un pichot gavèu
quouro mè pelavé dou gèu

Tu que m'as douna de fio quand
li croucanto erné si croucant
touti aquéli marrit rascas
m'avien barra la porto au nas

Ero un fio qu'èro pas di grand
mai que m'avié caufa lou cors
e crèmo encaro dins moun cors
coume un grand fio de la Sant Jan

Tu l'auvergnas quand mouriras
que liuen d'eici t'enanaras
toun darriè viage te grandi-
gue au Sant Paradis

Te la porge aquelo cansoun
Oustesso que pèr coumpassioun
m'as douna un taioun de pan
quouro patissèu de la fam.

Tu que m'as assadoula quand
li croucanto emé li croucant
risien de me vèire flacas

Ero pas mai qu'un tros de pan
coume un regale di mai grand

Tu l'oustesso quand mouriras
gue au Sant Paradis

Te la porge aquelo cansoun
Estrangiè que pèr coumpassioun
m'as regarda sénso mesprés
quouro li gendarmo m'an pres

Tu que te sies pas gaudi quand
li croucanto erné si croucant
m'ensourdien de si cacalas.

Ero pas mai qu'un pau de mèu
coume escandiho un grand soulèu

Tu l'estrangié quand mouriras
gue au Sant Paradis

Par A.Chiron

Attached Files

#2 luern

luern

Champion d'Europe

• Bannis
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,997 posts

Posted 04 June 2007 - 21:55 PM

Adiou é coumo va ?

Par la montanià.
La montanià par tsé nouzaotri , couié pè lou tièn assu ou lou sunao , keli mô déjinion de lio fa de yacié é de pic inmantela d’ivar .Non la montanià couéi li noati tseumi, itindiuà coubartà de briéri servan de rézarvà an lou vialèdzi chitua pliu bè. L’arpitanià i la montanià é li réjiu chituadà (chituâ) pliu bè djusk’a siéi sin mètri d’altitiudà.
Eu mitan (méan) d’én prouo la Frizètà é la la Mandrinà itsabdzon caoki vacherî : M’i aribo de prita l’eurèyà a én sour (lour) é be ou eujivao pè mié !
La frizètà i na vétsà férandèzà, vèn de vé lou Ja de lou Ma, coutio euvérnia. Son gané i pè én veré élevour, trabaya a lè dïin la mécanicà .La mandrinà vèn de vé Pralon, touta vétïia de blian a la modà de lu martsan. Eu, non, a la modà de li tsarolèzi. A agu de mao a s’aclimata, couéi ke couéi dji la montanià la bè.
La frisètà lïe décrivè la montanià : La montanià i dzintïà (jeonto) , é t’ofra ko ke tè ( se k'él o) . Si briéri ( breyassi) , sa tèrà, l'oriyon (biyotà), la vïoletà , l'aïgà (ègo) , la regolissi. La montanià (mountagni) i bounà : Amassi ko ke tè : Jansano é ornikà , airéli ( l'orèlo) è l'anpouér ,la bèrbà de sapï, garèrà ( varèrà) ...
La montanià i doussà mé ou tsao ( fo ) la comprindre . L'èr i vif é bouon, Dji de bru,dji de mèran, Ni poussyéri, ni fün. La montanià i dïurà. De véyà in plon ( plin ) uvar ! Akoto, é se plin.
Vé l'Olo é vé Chorsïn ! Tsao pè i anè (olè ) ! Ieu (me) l'ovizu de luïn. Che te vou la counitre ( kounutre ) , apita (aton) lou me d’abrïia, ou de dzuin, ou de setinbre ( stombro). Tseuji (sujé) ïn dzour bian kliar é par de gran mati (modjïn ) sin te pressè, tout’a travar ,sin te lassè djusk’a bian tar , martsa, monta é monta inkèra (ïnkor ) De vé Rochi, de vé Gourgouon ,vé Garnia, vé Kolégni, djusko Paérà soubre Aotrà.
D’atïe (ditche) te vézi klyormon , Te vézi djusko Mouon Blian. Mountanià, o ma mountanià !
Mé li douaé copini an din l’idéià de kitè luri pâturadji. D’Ayur a ke sujé , la Mandrinà a euju parlè de l’istoèrà de li brèvi de vé Tsandiou k’ayoun pri lou maki a la fi de lou vintième chièclïe.
Ê péï ke makiniou de vé Moin lur plèdza guère é la désiju de nè vire la mar i priza. Par én pertui de la clotiurà, li douaé copinè atènion la drayà ke davala in sérpantan dïin la dirèkchu de vé Bar , contrepasssant sulamin ïn ouèrpe .Én belou (babé) bolona d’ina brantsà, l’ikureu ke l’a itsapadà luri souhèta bounà routà. A médzour, s’ariton an lu roman, tsé Drutel ; la Tsarmantà i demoura dïin na cokètà stèbulachu. Atïe lou fe i muin bugrivô é se parla de mouzè, la ke vira ( breta ), fragnè ( bato ), guèpà ( lèta ) et gaparou ( baratou ).
Peuré (peuroé) vou dzare vé Moin, soudis la Tsarmantà, la vièyà Minionà i passa soun artiransà, ila agu la tsansà d’ésse son milième acha (compro) é i devingudà sa vétsà fétichà.
Vole pè vou bretu mé seré (seroé) pè par li plèyi (plèdzi) kite si.
Dié oua, i seron (seroun) pè guère avan bronje de néï, baste k’ou fècha pè néï.
Émou be la Tarmantà, me poze soubre son eurèyà é lïe réchitu ïn poème de la Sérafinà :

#3 Mouss'

Mouss'

DIEU du STADE

• Membres
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 24,540 posts

Posted 05 June 2007 - 13:17 PM

Afa lefe pafatoifois, monfon grandfanpefere le fe pafarlaifais afavefequefe son freferefe, cefetaifais safavoufoureufeux!

#4 Kaz

Kaz

Joueur de Fédérale 2

• Membres
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,934 posts

Posted 05 June 2007 - 18:40 PM

Adiou é coumo va ?
Par la montanià.
La montanià [...] de la Sérafinà

Qu'es aquò? C'est quoi le message là? :unsure: <_<

#5 OULIOULI!!!